Dnes je pátek 16.11.2018

Sedlčaňáci na cestách aneb Erasmus+ v Itálii

datum: 09.04.2017
autor: Vojtěch Matouš

Je 14.3. a my stojíme na letišti Václava Havla, kde čekáme na náš let. Ve skupině se mnou je Anna Hanusová a Jarmila Vlčková, pro které je toto jejich první let v životě.

Letadlo rychle stoupá a společně s ním stoupá i náš adrenalin. Holky vedle mě přes uličku vzdychajíce se lepily na okénko, zatímco mně tuto radost odepřel můj naprosto nezaujatý soused, který okno zatáhl.

Erasmus+

Naštěstí jsem si mohl užít alespoň let z Mnichova do Neapole. Z okénka jsem mohl pozorovat nejen krásu a nekonečnost Alp, ale také naprosto famózní přistání u moře. Na letišti jsme pozdravili podivnou babičku, která nám z neznámého důvodu nabízela broskvový kompot, a už jsme se řítili k autobusové zastávce. Z autobusu vystupujeme již na první zastávce a vydáváme se na smluvené místo srazu s naší skupinou.

Jenže naše skupina nikde, a tak začínáme hledat po celém náměstí, ptáme se místních až nakonec jsme se dovolali našim kamarádům a ti nás našli. Před námi je 200 kilometrů dlouhá cesta do vesnice konání, Moliterna. Tam už nás přivítal organizátor této akce Gianfranco Pistone, který pro nás měl nachystané dvě obrovské krabice s pizzou. A ačkoliv je italská pizza opravdu vyhlášená, tak musím říct, že u nás ji mají rozhodně lepší.

Ráno u snídaně nás čekalo další nepříjemné překvapení ve formě balené Crostaty (jedná se o druh sladkého koláče s různými náplněmi). Náš každodenní rozvrh začíná okolo 10 hodiny ráno v knihovně a stejně tak je tomu dnes. Dnešek je věnován seznamování se s ostatními. A již po první kolektivní hře nabýváme dojmu, že si asi nebudeme rozumět. Naštěstí opak je pravdou a hned další den, při teamworku zjišťujeme, jak skvělá parta se zde sešla. Na večer jsme se společně vydali do místní hospody. Náš dospělý leader měl chuť ochutnat jejich NEJLEPŠÍ pivo, jenže údajně to bylo pití, které by nedal ani svému největšímu nepříteli. Naštěstí mu chuť na jazyku nezůstala dlouho. Ale neskončilo to u dvou zklamání, následoval totiž oběd ve školní jídelně. Připadal jsem si, jako bych se ocitl v polovině minulého století. Přistál přede mnou oběd v plastovém talíři, plastové příbory a plastový kelímek. Recyklací se zde asi také nikdo nezabýval.

Odpoledne třetího dne jsme si vyšli na městskou prohlídku skládající se především z návštěvy hradu a kostelů.

Erasmus+

Jelikož se nacházíme ve více než 900 metrech nad mořem, tak máme famózní výhled. Večer se pak vydáváme na večeři do restaurace. Ačkoliv jídlo bylo totožné jako to k obědu, kvalitou bylo nesrovnatelné. Někteří také ochutnali místní víno a kávu. Obojí bylo delikatesní. Po jídle se vydáváme do našeho hotelu pro české pochoutky. A proč? Protože dnes je kulturní noc a my představujeme ostatním tradiční české výrobky. Největší úspěch přirozeně získalo české pivo.

Ráno se opět vydáváme směr knihovna, abychom zjistili, že je o víkendu uzavřená. A tak se naše projekty na víkend přesouvají do jiných prostor. Ve skupinách jsme prezentovali naše vlastní kreativní nápady na nový byznys. Většina z nich však byla rozválcována argumenty Gianfranca. Díky bohu, stejně tak jako náš projekt, se musely na víkend přesunout naše obědy, a to do restaurace. Po napjatém dopoledni a vydatném obědě jsme se přesunuli k otázce uprchlické situace ve světě. Naše názory jsme zpracovali ve formě roleplaye.

Ve vesnici Moliterno každoročně oslavují svého svatého, tím je svatý Giuseppe. Oslava se podobá českému pálení čarodějnic. Lidé tančí okolo ohně a popíjejí místní víno. To je zde k dostání za symbolickou cenu padesáti centů, pro lidi z naší expedice zdarma.

Erasmus+

Ráno se opět věnujeme uprchlické situaci a k jiné aktivitě se dostáváme až v neděli odpoledne, kdy jsme rozděleni do skupin a dostáváme seznam úkolů. Při plnění zjišťujeme, jak jsou místní lidé příjemní a milý. Všechny skupiny splnily úkoly, získat kávu zdarma, zahrát si hru s lidmi z vesnice a naučit se Italský tanec.

V pondělí naše práce nabrala pravý směr a my začali vytvářet reálnější business plan. Večer jsme se opět sešli na další kulturní noc a poznali zbytek světa. Někteří z nás kulturovali až do rána. Kdy jsme pokračovali v našich plánech a analyzovali trh. Odpoledne vše nabralo větší obrátky, protože jsme společně uzavřeli a zhodnotili celý projekt. Následovala poslední večeře a bezesná noc.

Zatímco někteří alespoň na chvilku spali, já do poslední chvíle před odjezdem řešil letenky. Ve dvě hodiny ráno se vydáváme autobusem do Neapole. Těsně před pátou hodinou vystupujeme před letištěm a naposledy plačíc objímáme naše skvělé přátele a loučíme se. V šest hodin nastupujeme na palubu letadla a vzlétáme směr Praha. Něco úžasného končí a něco zase začíná, hurá zpátky do školy.

Další fotografie níže ve fotogalerii.

Sdílet na Facebook Sdílet na Facebook

Další fotografie

Diskuse

Přidat příspěvek

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstranit. Kdy smažeme Váš vklad? Bude-li odporovat pravidlům diskuse.

Formulář musíte vyplnit celý, ale v diskusním příspěvku se objeví pouze vaše přezdívka a text.

Jméno a příjmení:
Přezdívka:
E-mail:
Telefon:

Text zprávy:

Nejčtenější články

Nejnovější blogy
Konec světa přichází, elita už odletěla na Mars

UPOZORNĚNÍ: Tento článek parodizuje konspirační teorie a není míněn nijak vážně. Berte jej tedy s humorem a nadsázkou. Vzhledem k mému zájmu o vědu bylo jasné, že se dříve nebo později dostanu k nějakým tajně střeženým informacím, které jsou normálním lidem celkem nedostupné. Že se ale dozvím něco tak příšerného o našem osudu mne nikdy nenapadlo!

pokračování...
reklamní sdělení

bilomodra-sales-green-button-refinancujte-s-kytkou-roboto-300x250.jpg

Na silnicích to bude „houstnout” Na silnicích to bude „houstnout”

Nezadržitelně se blíží konec školního roku a začátek letních prázdnin. Policisté v souvislosti s tím očekávají několikanásobné zvýšení hustoty provozu, obzvlášť o víkendech.

Nejvíc se budou v létě opravovat silnice na Praze-východ, Kutnohorsku a Benešovsku TOPTRANS hledá zaměstnance „Přes bariéry s policií”
Reklama
Hledáš program na víkend 10.-12.8.2018? Hledáš program na víkend 10.-12.8.2018?

Máme pro Tebe skvělou zprávu! Naše Parta YCDI.cz bude v sobotu 11.8. pořádat SKATEBOARDOVÉ a BMX závody v U-rampě na své kulaté 10. narozeniny.

Vysoký Chlumec na den obsadili vojáci Monínec patří psům již pošesté Program KDJS
Reklamní sdělení
Václav Peterka Václav Peterka

Pete-video – Amatérské video a fotografie z jakékoliv vaší akce

http://fotoruze.cz/ http://fotoruze.cz/

Fotografie reportážní všeho druhu - svatební, dětský svět, partnerské foto, maturitní plesy i motorsport

Na burze v Sedlci můžete sehnat kromě oblečení třeba i karnevalový kostým Na burze v Sedlci můžete sehnat kromě oblečení třeba i karnevalový kostým

Sedlec – Je to přesně rok, co ženy z SDH Sedlec uspořádaly první prodejní burzu. Tentokrát, už po páté, se uskuteční od 22. do 24. listopadu.

Ekorada na tento měsíc: Účinná klimatizace zdarma Chemie a světlo na biochemickém kurzu Výtvarný kurz G a SOŠE v lomu Bořená Hora
Reklama
Konec světa přichází, elita už odletěla na Mars Konec světa přichází, elita už odletěla na Mars