Letěli jsme, jak jsme uměli!
Posádka týmu Big Shock! Racing zabodovala v jedné z nejdelších etap, čítající 476 spojovacích a 337 závodních kilometrů. Na českých závodnících přesto únava v cíli nebyla příliš znát. Martin Macík, František Tomášek a David Švanda si několikahodinovou jízdu zrádným terénem a honičky se soupeři na špici kategorie kamionů evidentně užívají. I když je trať občas hodně náročná. „Jsme v cíli! Obrovská výhoda, že jsme jeli bez prachu, startovali jsme po 2 minutách, to nám také pomohlo. Letěli jsme, jak jsme uměli. Bylo to rychlé. Navigačně náročná etapa, v kaňonech, ale Ferry dal super výkon, jen jednou jsme se drobně vraceli. V dunách jsme jeli opatrněji. Bál jsem se potom, co šly včera 3 kamiony na budku. Tam by se dalo ještě zrychlit. Ale zbytek etapy úplně v cajku. Jsme trochu vydrnčení, auto dostalo zabrat, protože ve 140kilometrové rychlosti to posíláme do takových nesmyslů, že vůbec nechápu, jak drží,“ popisuje v cíli etapy pilot Martin Macík.

Jak prohnat Kamazy?
Posádce Martina Macíka se v letošním ročníku Dakaru zatím parádně daří a podává úctyhodné výkony. „Já myslím, že je to spousta věcí dohromady. Musíš mít skvělou techniku, dobrou strategii a hlavně šikovné lidi. A ty se v našem případě povedlo dát dohromady. Troufám si říci, že máme jeden z nejschopnějších mechanických týmů, z Františka se stal opravdu dobrý navigátor, každý z kluků ví, co je jeho úkol. Současně je třeba, aby někdo vše efektivně řídil, to dělá dobře táta. Martin Pabiška je zkušený týmový manažer, který dokáže pomoci. Ve všem máme systém. A pomáhají nám zkušenosti. S nimi víš, co máš dělat v závodě, ale jsou nepostradatelné i pro vývoj techniky,“ říká Martin Macík. Přesto na Dakaru do hry vstupuje ještě jeden zásadní faktor, který není možné ovlivnit, a to je náhoda. Protože na trati dlouhé přes 7000 km zkrátka dochází k událostem, se kterými ani po 19 dakarských startech nikdo nepočítal. „Samozřejmě, na Dakaru je vždycky potřeba i dávka štěstí. Vidíte, že nepředvídatelné události tu provázejí každého. Otázkou je jen kolik se toho stane a jak si s tím dokážeš poradit,“ říká šéf týmu, Martin Macík starší.


zdroj: Nikola Kužílková, PR Manager, Big Shock! Racing